آیا کیفیت نورپردازی و تصاویر پرتره آیفون واقعا استودیویی است؟ – طراحی سایت سپید وب

رونمایی اپل از آیفون های سال گذشته با تبلیغاتی پرو تب و تاب درباره نورپردازی پرتره همراه بود که اعتراض برخی سازمان ها مبنی بر فریب مشتریان را به دنبال داشت
اپل در تبلیغات خود از عبارت هایی نظیر دوربین کاملا جدید با قابلیت نورپردازی پرتره با کیفیت استودیویی و بدون نیاز به استودیو بهره می برد. استدلال مخالفان اپل این بود که دوربین مذکور توانایی تولید تصاویر استودیویی را ندارد و این مسئله به گمراه کردن مشتریان منجر می شود.

رونمایی اپل از آیفون های سال گذشته با تبلیغاتی پرو تب و تاب درباره نورپردازی پرتره همراه بود که اعتراض برخی سازمان ها مبنی بر فریب مشتریان را به دنبال داشت.

حالا اما سازمان نظارت بر استانداردهای تبلیغات انگلستان موسوم به ASA پس از بررسی جوانب مختلف ماجرا به این نتیجه رسیده که اپل اجازه بکارگیری عبارت «کیفیت استودیویی» به منظور تبلیغ تصاویر پرتره آیفون را دارد.

تماشا کنید: نمایش قابلیت های نورپردازی پرتره در ویدئوهای تبلیغاتی اپل

ASA سه سال بعد عبارت تبلیغاتی «باریک ترین موبایل دنیا» برای آیفون ۴ را نیز سوال برد. در این مورد سامسونگ مدعی شده بود که موبایل آنها در برخی بخش ها باریکترین مدل است اما ضخامت بخش های دیگر آن بیشتر است.

این نخستین بار نیست که تیغ بررسی های موشکافانه ASA متوجه اپل می شود. این سازمان نظارتی در سال ۲۰۰۸ انتشار تبلیغی با محتوای «تمام بخش های اینترنت در آیفون» را به بهانه عدم وجود امکاناتی نظیر فلش و جاوا ممنوع کرد.

ASA عقیده دارد که اپل مشتریان را فریب نداده و آنها با سیستم دوربین آیفون آشنایی دارند. بررسی های این سازمان نشان داده که تصاویر پرتره آیفون با نمونه های ثبت شده در استودیو قابل مقایسه اند. از سوی دیگر آنها تاکید کرده اند که بسیاری از تجهیزات استودیویی در آیفون به کار نرفته و علاوه بر این سنسور کانونی آن مشابه نمونه های حرفه ای است. تصاویر پرتره آیفونبنابراین اپل هنگام نمایش تبلیغات مقایسه تصاویر ثبت شده در استودیو و تصاویر پرتره آیفون در پی اغوای مشتریان نبوده و در نتیجه عواقبی دامنگیر آنها نخواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *