نگاهی جامع و کامل به محتوای رویداد بازی سازی محور TGC 2018 – طراحی سایت سپید وب

کمتر از 10 روز به آغاز رویداد تجاری TGC 2018 باقی مانده و برای ثبت نام در این نمایشگاه بین المللی تنها تا پایان هفته جاری فرصت دارید
در این مستر کلاس، با استفاده از یک بازی ریتمی و رابط کاربری Unity و Animator State Machine، بازی و وضعیت های بازی و اجزای سه بعدی شبیه سازی خواهد شد.

تجزیه و تحلیل داده چطور می تواند به طراحی بازی و مانیتایز کردن بازی رایگان کمک کند

  • مدرس: سلین هولمزمن
  • حوزه: طراحی بازی

بهبود کارآیی و کاهش سایز بیلد نهایی در Unity 3D (نکات و ترفندهای مربوط به بازی های موبایل)

  • مدرس: مجتبی رجبی
  • حوزه: فناوری

بخش هنری

یکی از سوالات همیشگی علاقه مندان به بازی سازی، کارآمد بودن یا نبودن تحصیلات دانشگاهی برای ورود به این صنعت است. برای پاسخ به این سوال، چندی از اساتید دانشگاه های معتبر کشور طی این پنل به گفت و گو خواهند پرداخت.

کلاس های تخصصی

فناوری

بخش طراح بازی

یک روز قبل از آغاز رسمی رویداد TGC 2018، پنج کلاس تخصصی در سه حوزه اصلی بازی سازی با حضور فعالین شناخته شده در حوزه بازی سازی در ایران و جهان، برگزار خواهد شد.

  • مدرس:سلیا هودنت
  • حوزه: طراحی بازی

نکات کلیدی اجرای کمپین های تبلیغاتی برای بازی های کامپیوتری

  • افراد حاضر: مرت جان تورگوت، مدیر بخش فروش MENA and TR – حمید قنبری از تپسل – شهرام پیروزه، مدیر تجاری تپلیغ – محمد فراهانی از صباسل – حورا وکیلی از ریحون – مجری: مسیح علاقه بند، سرپرست توسعه تجاری از مدریک

تجاری

تولید

جدا از سخنرانی های متنوع رویداد TGC 2018، چهار پنل تخصصی در رابطه با موضوعات مرتبط با بازی سازی طی مدت زمان 2 روزه این نمایشگاه برگزار خواهند شد:

  • 12 روش برای نابودی یک استودیوی بازی سازی – این گرگوری از Witching Hour Studios
  • 8 Best PR Practices to Burn Your Indie Game in Starting Blocks –  دومنیک گلواکی از Kinguin Poland
  • از پر فروش‌های یوبی‌سافت تا بهترین بازی جدی سال 2017 – فرانچسکو کاوالاری از Video Games Without Borders
  • ساخت برنامه ها و بازی های مستقل با تیم های کوچک و پول کم – اوه فیلد از Shape Minds UG
  • ما از 6 ماه پروتوتایپینگ سریع چه آموختیم؟ – محمد امینی و سجاد بیگ جانی از مدریک
  • رسیدن به چرخه کاری عالی کار آسانی نیست – مجید رحمانی از Black Cube Games
  • چگونگی و چرایی بازی سازی از راه دور –  وهاب احمدوند
  • نشر موبایلی و تاثیرات آن بر تولید – مارسلو کارِگا از Miniclip
  • 20 دلیل اصلی شکست استارتاپ های بازی – حمید نعیمی از Noa Games
  • قوانینی برای موفقیت دفتر مجازی – الن سیمونسن از Boomzap Pte Ltd
  • بقا پس از اولین بازی و ایجاد تیم توسعه بازی – محمد زهتابی از استودیو پائیزان
  • بسازید، ببینید و مدیریت کنید: چرخه مرکزی بازی سازان – هنری فیبر از Gamma Space
  • اجرای توسعه AGILE در تیم – دیو پراکتور از Mighty Yell Studios

حرفه ای شدن در رابط کاربری Unity و سیستم های انیمیشن

در TGC 2018 شاهد 46 سخنران خارجی و 26 سخنران داخلی خواهیم بود که 72 کنفرانس را در 5 موضوع اصلی تجاری، تولید، فناوری، هنری و طراحی برگزار خواهند کرد. در ادامه به طور خلاصه نگاهی به محتوای این کنفرانس ها خواهیم داشت:

آیا تحصیلات آکادمیک برای صنعت بازی های رایانه ای موثر است؟

  • افراد حاضر: دکتر بهروز مینایی، استاد دانشگاه علم و صنعت ایران – دکتر مجتبی وحیدی اصل، استاد دانشگاه شهید بهشتی – کامیار محبوبیان، مدیر انستیتو ملی بای سازی – مالن برمن، استاد موسسه گیم فارم – مجری: فرزانه شریفی از موسسه دایرک

  • یکپارچه سازی دنیای بازی و مکانیک آن – ولفگنگ واک از Walk Game Productions
  • اعمال بازی – فراتر رفتن از بازی – الیس برتلومیس از الیس در سرزمین عجایب
  • کلاس مبتدی 101 هوش مصنوعی برای طراح بازی – استفانی بوچارد از Stockholm Syndrome
  • Rendered Emotions – محمد الخطیب از Artifact 5
  • علوم عصبی برای طراحی بازی – ملیسا کانزلیت از یوبیسافت
  • آن بازی یک میلیون دلاری را بسازید! – مهدی موسوی از Red Cap Games
  • Rogue-like-ness-ness! – آیدین ذولقدر از Shotgun Surgeons
  • طراحی ماژولار پازل برای تفریح و درآمد – آدم کلیر از Wero Creative
  • بازی داده: ظهور طراحی بازی داده محور – مسیح علاقه بند از مدریک
  • داستان در واقعیت مجازی – چگونه داستان اول شخص تعریف کنیم. –  برندن شفیلد از Necrosoft Games
  • 5 چالش پیش روی طراحان F2P – شایان امیری از مدریک
  • طراحی تلخ و شیرین: طراحی حول احساسات منفی – تایس ویلر از JoyMasher
  • چگونه علوم شناختی و UX بر طراحی تاثیر می‌گذارند. – سلیا هودنت (فریلنس)
  • تجربه کاربری در بازی ها: تجربه گم شده! – سارا علیرضایی از Lighthouse Games (Avagames)
  • میمون‌های تمام عیار با کیبوردهایی تمام عیار: نقش نویسندگان در بازی‌های ویدئویی – جسی اسکوبل از یوبیسافت
  • روش های موفق برای ساخت بازی های موفق – امیرضا انواری از Papata Studio

طی این کلاس شما می آموزید که چگونه داده های مورد نیاز را جمع آوری کرده و با دیدی «داده-محور» ساخت بازی خود را به سرانجام برسانید. در راه بیان این موضوعات، از مثال های کاربردی و دقیقی در حوزه بازی سازی استفاده خواهد شد.

در این ورکشاپ که طی دو بخش کلی ارائه خواهد شد، در ابتدا به روش های بهینه سازی Performance اشاره شده و در نهایت به روش های کاهش حجم بازی ها پرداخته می شود. هدف این ورکشاپ این است که حاضرین در آن بتوانند بدون کاهش زیاد گرافیک، بازی های کم حجم با بیشترین نرخ فریم را طراحی کنند.

در این پنل که با حضور بعضی از اهالی رسانه های مرتبط با بازی های ویدیویی برگزار می شود، به نقش مهم رسانه ها در موفقیت یک محصول، بازاریابی بازی های موبایلی و وضعیت بازی های نه چندان بزرگ با بودجه های محدود بحث خواهد شد.

  • چگونه بازی آنلاین خود را تبدیل به یک MMO کنید – محمد حسین حیدری از Quiz of Kings
  • Data Compression in Theory and Practice – دیتمار هارز از roborodent e.U.
  • Optimized C# in Unity – آرناد چاپلین
  • فناوری داده بزرگ در تجزیه و تحلیل بازی – محمد مهدی رضایی پور از دانشگاه اصفهان – دانشگاه فناوری اصفهان
  • توسعه سرورهای سینک، نیمه سینک، و آسینک برای بازی های MMO – منصور جوادی از Black Box Games
  • اجرای سرورهای بازی در کوبرنتز – محمد فیروز از Heroic Labs
  • دلیل اینکه چرا نباید سیب و پرتغال را بمنظور حفظ یک سفینه فضایی 25 میلیون دلاری یا بازی تان با هم مقایسه کنید. – فرانسیس خاویر روور از یوبیسافت
  • چگونه با حفظ ذهنیت گسترش مداوم، ماکروسرویس‌ها را تست کنیم؟ – بهرنگ خوشنود
  • The effective shaders usage for environment generation – دمیتر بیایدچنی از Serious Cake
  • بهبود کارآیی و کاهش سایز بیلد نهایی در Unity 3D (نکات و ترفندهای مربوط به بازی های موبایل) – مجتبی رجبی از Novin Games
  • درس هایی که گرفتم: ساخت بازی مولتی پلیر – سیاوش جعفرزاده از پائیزان
  • برنامه نویسی اجزا محور – ساسان فتاحی از مدریک
  • خودآزمایی/تلفیق/سری کاری با C++ و C# – لنکن ویانی از یوبیسافت
  • حرفه ای شدن در معماری پروژه با Unity – فرد مورئو از Jikkou Publishing Inc

  • سر خود را از سر و صداها بالاتر آورده و بازی خود را مانند حرفه‌ای‌ها ترویج دهید – آدرا مکیور از Plan of Attack
  • بازی خود را در سی دقیقه معرفی کنید (جنگ برای بقا) – حسن مهدی اصل از استودیو بازی سازی سورنا
  • چالش های کنونی برای توسعه دهندگان مستقل (و شاید راه حل آنها) – آندره برنارد (فریلنس)
  • تله ابتکار – مالت برمن از Game Farm GmbH
  • روابط عمومی ارزان و آسان است (اگر بدانید دارید چکار می کنید) – گونار لوت از Visibility
  • بازار بازی ژاپن – هیتا میوشی از H2 Interactive, Inc.
  • چگونه در رسانه‌های جهانی تاثیرگذار باشیم؟ – هیتیش اوچیل از IGN
  • چگونه در توسعه بازی جامعه محور موفق عمل کنیم – فلیپ زنتنر از STOMT
  • خبرنگاری بازی های ویدئویی: بالا و پایین ها – امیر گلخانی از بازینما
  • چگونه سریع تر شکست بخوریم – حسین مزروعی از آواگیمز
  • لایسنسینگ و سورسینگ بازی‌ها برای آسیا و اقیانوسیه، موفقیت از طریق مدیریت جامعه، آسیای جنوب شرقی – سریع‌ترین بازار بازی در حال رشد – ژورگ تنته از 8 Elements Asia Pacific Ltd
  • چگونه بازار را با بازاریابی تاثیرگذار داغ کنیم؟ – علی مجرد از بازیسنتر

پنل ها

  • مدرس: فرد مورئو
  • حوزه: هنری

در متن فوق سعی کردیم تا نگاهی جامع به بخش های مختلف TGC 2018 داشته باشیم. آیا شما در این رویداد شرکت خواهید کرد؟ به نظر شما برگزاری چنین رویدادهایی تا چه اندازه به پیشرفت صنعت بازی سازی در داخل کشور کمک خواهد کرد. نمایشگاه TGC 2018 طی روزهای 14 و 15 تیر در مرکز بین المللی نمایشگاه های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

  • افراد حاضر: حسین مزروعی، مدیرعامل آواگیمز – ایمان زرین عضو، مدیر عامل اکسل – فرزام ملک آرا، مدیرعامل شرکت شبیه ساز – مهدی بهفر، مدیرعامل شرکت مدریک – مجری: وهاب احمدوند از آتی تل

هدف از برگزاری این پنل، بررسی این نکته است که بهترین انتخاب برای استودیوهای بازی سازی کوچک، ملحق شدن به شرکت های بزرگ تر است یا ملحق شدن به شتاب دهنده ها و استفاده از امکانات این دست مراکز.

طی این پنل به نکات مهمی که کمپانی های بازی سازی در کمپین های تبلیغاتی عناوین خود ملزم به رعایت آن ها هستند، پرداخته خواهد شد. هدف این پنل، بیان نکاتی است که منجر به بالا رفتن راندمان جذب کاربر در هنگام پیاده سازی کمپین های تبلیغاتی می شوند.

این کلاس با هدف آشنایی حاضرین با چگونگی کارکرد مغز و استفاده از آن جهت بهتر کردن تجربه بازی برای جامعه مخاطبین هدف بازی ساز است. قرار است طی این کلاس مثال های متنوعی از بازی های ویدیویی و سایر محیط هایی که از چنین روشی استفاده کرده اند، زده شود.

همان طور که احتمالاً می دانید، رویداد TGC 2018 با محوریت «صادرات بازی های ایرانی به خارج از کشور» و «ارتقای دانش بازی سازان ایرانی» برگزار می شود. از همین سو، افرادی با سابقه در صنعت بازی سازی از سرتاسر جهان، برای دادن کنفرانس در رابطه با موضوعات مرتبط با بازی های ویدیویی در TGC امسال حاضر خواهند شد.

کدامیک برای تیم های کوچک و تازه کار برای موفقیت مناسب تر است: ترکیب شدن با شرکت ها یا کار در شتاب دهنده ها؟

نقش آفرینی رسانه های بازی: آیا واقعا رسانه میتواند نقشی در موفقیت بازی های رایانه ای داشته باشد؟

  • افراد حاضر: امیر گلخانی از بازینما – نادر امرایی از زومجی – علی فخار از دنیای بازی – هیتسل یوشیل از IGN خاورمیانه – اودرا مک ایور از Plan of Attack – مجری: سپهر ترابی از بازینامه

TGC 2018

  • طراحی کاراکتر شبح پایه – نوید شادرخ از Black Cube Games
  • Managing a creative team – دنیل لوپز از Social Point
  • The Art of Asura – زین الدین فحاد از Ogre Head Studio
  • Be the best match for developers or publishers looking for an outsource company – رکا شوگر از الکترونیک آرتز
  • استفاده از تصاویر اسکن شده واقعی در بازی‌های سه بعدی و برنامه‌های جدی – وجزیج پازدور از The Farm 51
  • انیمیشن جنگ در بازی (Biped Rig – 3D max) – احمد شهیدی از Black Cube Games
  • استفاده از 3 بعدی در هنر مفهومی (محیط) – احسان دباغی از «آفتاب»
  • رابطه بین کارگردانی هنری و تکنولوژی – علی کیانی امین از Foresight media
  • کارگردانی هنری – سجاد قلی زاده از استودیو سیاه پر
  • اطلاعاتی مهمی که قبل از ساخت مدل کاراکتر سه بعدی باید بدانید – محمد نجفی از Black Cube Games
  • هنر آوا در بازی – بشار اوندر از Sonik Butik
  • کمک به روند داستان و تجربه بازیکن با رابط‌های کاربری – ربکا کوهن پلاشیو از یوبیسافت
  • هنر مفهومی برای بازی های ویدیویی – آرزو هنرمند از Vicarious Visions/ Activision Blizzard
  • Make the AAA quality in mobile games – ماریو ریکو از IGG

کمتر از 10 روز به آغاز رویداد تجاری TGC 2018 باقی مانده و برای ثبت نام در این نمایشگاه بین المللی تنها تا پایان هفته جاری فرصت دارید. به همین مناسبت قصد داریم تا در ادامه به معرفی کامل بخش های مختلف TGC امسال بپردازیم.

کنفرانس ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *