رکود بازار چین منجر به افت ۳ درصدی بازار جهانی موبایل در ابتدای سال ۲۰۱۸ شد – دیجیاتو – طراحی سایت سپید وب

گزارش تازه موسسه تحقیقاتی IDC نشان می دهد که بازار جهانی موبایل های هوشمند در سه ماهه نخست سال جاری میلادی و به دنبال رکود به وجود آمده در بازار چین با افتی ۳ درصدی در عرضه محصول مواجه شده است
با وجود این افت اما میانگین قیمت ها در بازار جهانی موبایل همچنان در حال افزایش است و فروش پرچمداران سامسونگ، هوآوی و آیفون X اپل به خوبی نشان می دهد که مردم چندان هم موافق پرداخت قیمت های گزاف برای خرید موبایل ها نیستند.

همان طور که پیش تر اشاره شد مقصر اصلی این وضع بازار چین است که در این بازه زمانی شاهد کاهش ۱۰۰ میلیونی عرضه خود نسبت به سال قبل از آن بوده است. افتی بزرگ که از سال ۲۰۱۳ تا به امروز بی سابقه بوده است.

گزارش IDC همچنین نشان می دهد که در حدود یک سال گذشته تمایل خریداران به موبایل های پرچمدار افزایش یافته، اما از آن طرف نرخ به روز آوری موبایل های قدیمی تر به شکل قابل توجهی افت کرده است.

افت بازار جهانی موبایل

کارشناسان IDC معتقد هستند که روند پرشتاب قیمت گیری بهترین های موجود در بازار سبب شده تا چرخه تعویض موبایل های قدیمی طولانی تر از قبل شود. البته در کنار عامل قیمت نباید از اثر کم شدن تفاوت ها (چه در حوزه سخت افزار و چه قابلیت های نرم افزاری) و کم رنگ شدن عنصر خلاقیت در میان نسل های مختلف پرچمداران نیز در بروز چنین وضعی چشم پوشی کرد.

همین مسئله باعث شده تا این کارشناسان پیش بینی کنند میان رده های قدرتمند در نیمه دوم سال جاری حاکم اصلی بازار اسمارت فون ها خواهند بود و می توانند دوباره آمارها را رو به پیشرفت کنند.

بر این اساس موبایل سازها در سه ماه آغازین سال ۲۰۱۸ در مجموع ۳۳۴.۳ میلیون دستگاه تلفن هوشمند را روانه بازار کرده اند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل برابر با ۳۴۴.۴ میلیون دستگاه بوده است.

افت بازار جهانی موبایل

گزارش تازه موسسه تحقیقاتی IDC نشان می دهد که بازار جهانی موبایل های هوشمند در سه ماهه نخست سال جاری میلادی و به دنبال رکود به وجود آمده در بازار چین با افتی ۳ درصدی در عرضه محصول مواجه شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *