اختلال در کار استارتاپ‌ها: قطع خطوط تلفن مجازی هزاران کسب‌وکار – دیجیاتو – طراحی سایت سپید وب

شاید برای شما هم پیش بیاید که بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها چطور تمام مدت کارشناسی دارند که پاسخگوی تلفن مشتریان آنهاست
بر اساس مطالب مندرج شده در سایت مخابرات، خطوط دفتر کار مجازی مطابق مقررات مخابرات ایران به کاربر واگذار می‌شود و حتی از امنیت بیشتری نسبت به خطوط تلفن ثابت معمولی برخوردار هستند چرا که یک لایه امنیتی هم روی خطوط قرار داده می‌شود تا قابلیت ضبط و بایگانی کردن آنها وجود داشته باشد.

شماره تلفن ثابت (Virtual Number)، سرویس تلفن گویا (IVR)، سرویس منشی مجازی (Virtual Secretary)، اتاق جلسات (Meeting Room) و مرکز تماس (Call Center) و ارسال و دریافت فکس و… از جمله خدمات خدمات تلفن مجازی یا ویپ (VoIP) به شمار می‌روند که با قطع خطوط تلفن آنها تمامی این سرویس‌ها با اختلال روبرو می‌شود.

شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات چند سال است که با اخذ مجوزهای لازم به رشد کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کنند. کسب‌وکارهایی که توان پرداخت هزینه‌های یک دفتر رسمی و یا استخدام کارمندان به صورت تمام وقت را ندارند و بسیاری از مردم هم به عنوان منشی‌های مجازی این سامانه‌ها، توسط این سیستم شغلی به صورت دورکاری پیدا کرده‌اند.

شماره تلفن‌های مجازی از روز چهارشنبه 18 بهمن ماه قطع شده و تا لحظه نگارش این مطلب خبری از وصل شدن آنها نیست و شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات کماکان درگیر این موضوع هستند. مدیران برخی از این شرکت‌ها از گفتگو در این باره سرباز زده و معتقدند که این شرایط برای همه استارتاپ‌ها پیش می‌آید و «این هم نوعی سنگ‌اندازی جدید دولت است.»

هنوز به درستی مشخص نیست که چرا خللی در فعالیت این دفاتر کار مجازی که به عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان در شرکت کار می‌کنند به وجود آمده است ولی نکته‌ای که در این میان مشخص است، زیان‌های هنگفت قطع بودن این سیستم برای کسب‌وکارهاست و به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات یا سازمان مخابرات، بعد از گذشت 5 روز عدم پاسخگویی، تلاشی برای وضعیت این خطوط انجام نداده‌اند.

هرچندکارشناس یکی از این مراکز ارائه دهنده خدمات به دیجیاتو خبر می‌دهد که وضعیت خطوط تا دقایقی دیگر به حالت قبل خود برمی‌گردد، با این وجود مشخص نیست که هزینه‌های وارد شده به استارتاپ‌ها و شرکت‌ها در طول این چند روز قطعی، چطور جبران خواهد شد و آیا تضمینی برای رخ ندادن دوباره این قبیل اتفاقات وجود دارد یا خیر؟

شاید برای شما هم پیش بیاید که بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها چطور تمام مدت کارشناسی دارند که پاسخگوی تلفن مشتریان آنهاست. این منشی‌های تلفنی که گاه نیروی انسانی و گاه تلفن گویا هستند، به شماره تلفن‌های دفاتر کار مجازی شهرت دارند و بسیاری از هزینه‌های جاری را برای این شرکت‌ها کم کرده‌اند. حال خبر می‌رسد که مسدود شدن بسیاری از این خطوط، آن هم بدون اطلاع قبلی، مشکلات زیادی برای هزاران کسب‌وکار استارتاپ ایجاد کرده است.

استارتاپ‌ها، مشاغل خانگی، مشاوران در حوزه‌های مختلف، فریلنسرها، عرضه‌کنندگان خدمات آنلاین، خرده‌فروشان اینترنتی و همچنین شرکت‌هایی که در شهرستان‌ها و روستاها به فعالیت می‌پردازند از مشتریان اصلی این دفاتر کار مجازی هستند که با قطع شدن این سیستم‌ها به مشکلات زیادی در کسب‌وکار خود برخورد کرده‌اند. این افراد از پس هزینه بالای اجاره دفتر کار و استخدام منشی برنمی‌آیند و با چنین سیستمی، استارتاپ خود را توسعه بخشیده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *